wtorek, 30 grudnia 2014

Podsumowanie roku 2014

Rok 2014 obfitował głównie wokół tematyki japońskiej. Wiele japońskich wydarzeń i najwięcej japońskich prac. Najmniej było prac malowanych kawą. Nowością są prace pastelami - akty, których wcześniej nie malowałem i kwiaty - akwarelami. Jednak rok obfitował głównie w wiele spotkań z ludźmi. Poznałem wiele nowych osób, gł. ze środowiska japonofilów, z którymi mam nadzieję, będę utrzymywał dalsze znajomości.


A co się wydarzyło? 
  • namalowałem 340 prac: 31 kawowych, 199 japońskich, 16 kaligrafii, 37 akwareli, 51 pasteli i 6 rysunków 
  • wiele z nich trafiło do nowych właścicieli w Polsce (Wrocław, Łódź, Warszawa, Katowice) i za granicę m.in. Niemcy, Japonia czy Australia 
  • brałem udział w 2. plenerach malarskich, w tym jeden międzynarodowy 
  • tradycyjnie - wakacyjny plener we Wrocławiu 
  • wystawy: 26 indywidualnych (kawowe-9, japońskie-12, malarstwo tradycyjne - 6) i zbiorowe-4 /Wrocław, Łódź, Rybnik, Jedlina Zdrój, Lubliniec, Zelów, Łask, Stąporków (woj. świętokrzyskie), Bełchatów, Pabianice/ 
  • jubileuszowa wystawa z okazji 20 lecia pracy twórczej - pokazałem 180 prac 
  • prowadziłem warsztaty w przedszkolach, bibliotekach, domach kultury: kawowe - 10, japońskie - 15 
  • brałem udział w 12 imprezach japońskich: III Dzień Kultury Japonii oraz Świata Mangi i Anime w Łodzi, VIII Dni Japońskie w Łodzi, Wonderful Wonder Festiwal we Wrocławiu, Budo Gala w Łodzi, Konwent Ućkon w Łodzi, Letnie Warsztaty Sportu i Kultury Japońskiej w Łodzi, Konwent Gakkon w Łodzi, Festiwalu Sztuk Walki w Galerii Łódzkiej, Festiwal Fantastyki i Gier Copernicon w Toruniu, konferencja polsko-japońska "2014-New Opportunities for Japan-V4 Cooperation" na UŁ w Łodzi, Tsuru Japan Festival 2 w Rybniku, pokaz japońskiej grupy Kamui w Łodzi, 
  • brałem udział w 9 innych imprezach: XVII Łódzkie Targi Edukacyjne, Miejski Dzień Dziecka w Łodzi, XXXV Dni Bełchatowa, "Niedziela z artystą..." w Zelowie , Urodziny ulicy 6 sierpnia w Łodzi, Urodziny Placu Narutowicza w Bełchatowie , Rodzinny Piknik Patriotyczny w Ksawerowie , II Giełda Wiedzy i Nauki w Bełchatowie, Dzień Zwierzaka w Bełchatowie, 
  • Oprócz konferencji, gdzie byłem tylko uczestnikiem, na pozostałych imprezach brałem czynny udział prowadząc warsztaty i panele dot. kultury Japońskiej (10), warsztaty kawowe czy wystawiałem swoje prace. 
  • prowadziłem zajęcia: spotkania z kulturą Japonii w Ośrodku Profilaktyki i Rozwoju Osobowości w Bełchatowie 
  • prowadzę Klub Plastyka w Bełchatowie 
  • na portalu www.japonia-online.pl co miesiąc jedna z moich prac z kalendarzem na bieżący miesiąc była do pobrania jako tapeta na pulpit komputera 
  • kilka moich prac zostało wyróżnionych i nagrodzonych na różnych portalach internetowych czy w konkursach plastycznych - 4 nagrody, 2 wyróżnienia 
  • Znalazłem się w rankingu "10 fanpejdży polskich artystów, które powinieneś śledzić!", obok takich artystów jak Tomek Sętowski czy Krzysztof Iwin. 
  • informacje o wystawach, artykuły i zdjęcia o mojej pracy pojawiły się w prasie, TV, radio i Internecie 
  • ukazały się 2 wywiady ze mną - 1 w prasie, 1 w internecie. 
  • pisałem do miesięcznika "Nowiny" relacje z wydarzeń z paraf ewang.-ref. w Bełchatowie 
  • nawiązałem współpracę z Fundacją Surei No Mon z Łodzi, 
  • oprócz twórczej pracy byłem na kilkudziesięciu wystawach, koncertach, przedstawieniach teatralnych, koncertach 
A do tego powiększyło się grono fanów i fanek, którzy podziwiają i doceniają to, co robię i mobilizują do dalszej twórczej pracy za co im szczególnie dziękuję. To mile, że z wieloma udało mi się spotkać, zobaczyć, porozmawiać, nawiązać znajomości, które trwają do dziś. A to co robię można zobaczyć i śledzić m.in. na Facebooku na Japońskie inspiracje, Mariusz Gosławski - malowane kawą i Mariusz Gosławski.

Wszystkim życzę dobrego zakończenia 2014 roku i wejścia w nowy 2015 rok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz