piątek, 28 listopada 2014

spotkanie autorskie Gałużnego

 28 listopada, w piątek wziąłem udział w spotkaniu autorskim Czesława Gałużnego - sosnowieckiego artysty, które miało miejsce w Muzeum Regionalnym w Bełchatowie. Nie było wernisażu trwającej wystawy "Ona i On", którą można ogladać w muzeum, a w zamian odbyło się wspomniane spotkanie. Prace miałem okazję obejrzeć wcześniej - głównie prace olejne, choć jest kilka pasteli. Pastele Gałużnego znam z wcześniejszej wystawy, i tamte mnie zachwyciły. Te prace - gł postacie - to nie moja tematyka, choć znalazłem kilka ciekawych rozwiazań kolorystycznych /głównie prace w sepii/ i te mnie najdłużej zatrzymały.


Wracając do spotkania, przyszło niewiele osób. Promocja wydarzeń kulturalnych w mieście od dłuższego czasu leży; brak informacji, plakatów, zapowiedzi, ogłoszeń. Ja o spotkaniu jak i samej wystawie dowiedziałem się z info od znajomej na FB, a na spotkanie dostałem mejlowe zaproszenie z muzeum. Autor przeczytał swoje miniatury literackie dzieląc się swoimi przeżyciami dnia codziennego. Spotkanie w bardzo kameralnym gronie /nie było 20 osób/, ale dawało się wyczuć dość sztywną atmosferę i jakiś dystans, choć były wyjątki - pewna grupa związana z lokalnym malarzem R.R. zdawała się być wszechwiedząca, bo to w końcu ludzie związani z ASP. No cóż, takie to lokalne środowisko. Ja chwilę porozmawiałem z autorem już po spotkaniu, głównie o pracach, które wystawił. Tak normalnie, jak artysta z artystą. To miłe, że autor pamiętał mnie z FB. Na koniec wspólne zdjęcia, które zrobił dyrektor muzeum, kilka ciastek i w drogę.





 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz